Podcasty UKW
na zdjęciu widac duze biurko na którym jest monitor, dwie ozdobne lapy i głosniki. Namonitorze widnieje serce ułozone z kolorowych puzli. Serce potrzymywane jest przez ręce dziecka i osoby dorosłej. na zdjęciu widac duze biurko na którym jest monitor, dwie ozdobne lapy i głosniki. Namonitorze widnieje serce ułozone z kolorowych puzli. Serce potrzymywane jest przez ręce dziecka i osoby dorosłej.

Wspierający Uniwersytet #34

Zapraszam na #34 podcast w ramach inicjatywy Wspierający Uniwersytet ‒ przestrzeń podcastów UKW.

W tym i kolejnym odcinku przybliżymy temat: Trudności oraz potrzeby dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, jako uczestników edukacji.

Odpowiemy na pytania:

  • Jakie ograniczenia spotykają dzieci w systemie edukacji szkolnej i domowej?
  • Z jakimi trudnościami muszą się mierzyć?
  • Co możemy zrobić, żeby wspierać dzieci i młodzież w dobrym funkcjonowaniu szkolno-społecznym?

Przewodnikiem po temacie jest Pani Izabela Grzankowska, doktor psychologii, adiunkt w Katedrze Psychologii Klinicznej na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Pani doktor jest specjalistką psychologii klinicznej i psychoterapeutką.

Napisała doktorat dotyczący funkcjonowania psychologicznego dzieci z bólami brzucha i ich rodziców oraz ich zakłóconej regulacji emocji.

W pracy naukowej interesuje się relacjami dzieci i rodziców oraz ich znaczeniem dla rozwoju i kształtowania się osobowości młodego człowieka, zaburzeniami rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży, ze spektrum autyzmu, a także szeroko pojętą psychoprofilaktyką.

Jest autorką lub współautorką kilkunastu artykułów i opracowań naukowych z zakresu psychologii klinicznej i psychopatologii. Od 10 lat wspiera jako opiekun merytoryczny Studenckie Koło Naukowe Diagnozy Klinicznej przy Katedrze Psychologii Klinicznej Wydziału Psychologii UKW.

Jako specjalista psycholog kliniczny, psychoterapeuta zajmuje się diagnozą kliniczną oraz prowadzi psychoterapię w nurcie poznawczo-behawioralnym dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych.

Współpracuje z placówkami oświaty i stowarzyszeniami, prowadząc zajęcia psychologiczne i szkoleniowe.

Współpracuje również z polonijnymi szkołami w zakresie poradnictwa psychologicznego, adresowanego do dzieci i rodziców oraz nauczycieli.

Jako prezes Fundacji Salvus realizuje wraz z zespołem działania edukacyjne dla środowiska psychologów, nauczycieli, rodziców oraz ich podopiecznych.

Poza pracą pasjonuje ją życie rodzinne i kontakt z naturą.