Podcasty UKW
Na zdjęciu widac zieloną tablicę informacyjną z napisem REFUGEES WELCOME Na zdjęciu widac zieloną tablicę informacyjną z napisem REFUGEES WELCOME

Wspierający Uniwersytet #29

Zapraszamy na # 29 odcinek podcastu Wspierający Uniwersytet – przestrzeń podcastów Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Dzisiaj odpowiadamy na bardzo aktualne i potrzebne pytanie: Jak dobrze przygotować środowisko edukacyjne na przyjęcie dzieci z Ukrainy?

W podcaście przeplatają się 3 kwestie:

  • Jak funkcjonują ukraińskie dzieci, które doświadczyły traumy?
  • Jakie wyzwania czekają na placówki edukacyjne w związku z przyjęciem uczniów z Ukrainy?
  • W jaki sposób rodzice, nauczyciele oraz polskie dzieci mogą wspierać dzieci z Ukrainy, pomagając w pozytywnej adaptacji?

Przewodnikiem po temacie jest Pani mgr Kinga Dziewiątkowska-Kozłowska, psycholog, socjoterapeutka, profilaktyk społeczny, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, doktorantka na Wydziale Pedagogiki UKW.

Aktualnie finalizuje kształcenie podyplomowe w zakresie psychotraumatologii.

Pani magister jest specjalistką wczesnego wspomagania rozwoju, terapeutką pracującą w oparciu o nurt Terapii Skoncentrowanej Na Rozwiązaniach, trenerką umiejętności psychospołecznych, terapeutką Snoezelen, terapeutką pedagogiczną. Jest założycielką pierwszej w województwie kujawsko-pomorskim certyfikowanej przez ISNA-MSE terapeutycznej Sali Doświadczania Świata „Kraina Zmysłów”.

Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy z pacjentem w formie indywidualnej, poprzez przeprowadzanie poradnictwa psychologicznego, diagnoz i terapii, jak i grupowej, poprzez grupy wsparcia, szkolenia, warsztaty.

Osoby objęte wsparciem Pani magister to dzieci, młodzież, osoby dorosłe, seniorzy, w tym także osoby niepełnosprawne.

Współpracowała z licznymi instytucjami, m.in. centrami medycznymi, ośrodkami terapeutycznymi, placówkami edukacyjnymi, stowarzyszeniami.

Od 7 lat prowadzi gabinet psychologiczno-pedagogiczny, zorientowany na kompleksową pomoc dzieciom i młodzieży.

Jest autorką artykułów naukowych i popularnonaukowych. Prowadzi badania naukowe nad wykorzystaniem metody Snoezelen u dzieci z trudnościami emocjonalno-poznawczymi.